Män som hatar kvinnor



"Journalisten
Mikael Blomkvist har blivit dömd för förtal och vill undslippa uppmärksamheten i Stockholm. Av industrimagnaten Henrik Vanger får han i uppdrag att skriva familjen Vangers släktkrönika, men egentligen vill Vanger att han ska titta närmare på dennes brorsdotter Harriets märkliga försvinnande sommaren 1966. Blomkvist får hjälp av den unga och socialt missanpassade datahackern Lisbeth Salander. I sitt grävande i familjen Vangers förflutna snubblar de över en mörkare och blodigare historia än vad de kunnat föreställa sig."

riktigt bra svensk film! Efter att alla sagt den varit så bra var jag rädd att jag skulle få för höga förhoppningar, men nej den var jättebra!  var inte alls som jag  hade tänkt mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback