god jul

Jag då var julen över för iår då!
Men det har varit trevligt =)
Fick lite smått och gott sådär.



Och Kristina har ne sån söt hund så jag tror jag dör..!
Estrella var namnet =)


Vi försökte oss på en gruppbild.

Sen på kvällen efter nån omgång plump så skrev vi en "dikt" tillsammans. Som en vikgubbe, fast en dikt. Så den första skrev en rad och vek, fast visade sista ordet. Så ifall man ville rimma fick man göra det.

Såhär löd den första:
Nu när vi sitter här denna dag (Pappa)
En julkväll i goda värmens lag (Farfar)
Dagen är mulen och natten lång (Farmor)
Här spelas plump i omgång efter omgång (Eva)
Efter en tunnel som var lång och trång (Kristoffer)
Nu tar jag ett bad, det blir riktigt skönt (Julia)
Att fuska i spel är inte lönt (Jag)
Och ost med kex är ganska gott (Philip)

Andra:
Inte lätt att skriva dikter då det i huvudet står still (Eva)
Jag var lycklig om drömmde om sommaren i april (Julia)
Men Sannes födelsedag är det ingen som kommer till (Kristoffer) who else..
Jag är dock inget big fan of sill (Jag)
Nu tar vi oss en nubbe till (Philip)
Sa han som hette Bill (Pappa)
Som du förstår så gäller det att tänka till (Farfar)
Men gör vad du innerst inne vill (Farmor)

Det var ganska kul faktiskt^^

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh vad roligt, jag vill också! :D

Söt klocka förresten ^^

Postat av: Sanne

Nästa år får du lov att vara hemma!! =D

Tack visst var den =)

2009-12-26 @ 11:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback