REC



Såg film med bror, jon, domej och halle. Skräckis, det är ju trots allt Halloween ;)
Det var länge sen jag såg nå sånt nu måste jag säga.
Kristoffer hade sett den tidigare och sa att den var typ den bästa skräckfilm han sett, och han brukar inte tycka om sånna så jag tänkte att DÅ borde den väl vara något att se.. Och ja den var faktiskt riktigt läskig! Ska komma en tvåa med =D Så då måste jag väl se den också då ;D
Jag har dock lite svårt för filmer där man följer "handkamera".

"Handlingen i REC kretsar kring tv-reportern Ángela och hennes kameraman Pablo som gör ett inslag om ett nattskift på en av Barcelonas brandstationer. Hon får under en natt följa med brandmännen Álex och Manu. Stationen får in ett larm från en gammal kvinna som är instängd i sin lägenhet. När de anländer och brandmännen och två polismän bryter upp dörren till kvinnans lägenhet attackerar plötsligt kvinnan en av poliserna och biter honom. Snart framkommer det att en våldsam, okänd, muterad sjukdom infekterar personer i huset via saliv. Polisen och militären sätter huset under karantän och kamerateamet, brandmännen, polismännen och invånarna i huset blir instängda samtidigt som kameramannen fortsätter att filma händelserna. I slutskedet av filmen uppdagas den hemska sanningen i situationen och inser att infektionen kan vara mer än bara ett virus."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback