frisörskolan och picknickmiddg på båt

Jag fick nått fnatt och fick för mig att jag ville bli frisör!
Spontan som man kan vara ibland så bestämde jag tid med rektorn (och huvudläraren) på Frisörskolan i Övik för att komma och kika på skolan och göra lite tester!
Jag åkte dit själv en dag med bussen och träffade henne, det vara bara vi två där, och hon la fram ett papper där jag skulle kryssa i de ord som stämde in bäst på mig, haha suoersvårt ju!
Men hursomhelst så sa hon att jag var en "typsik frisör", haha ok tänkte jag.
Sen till de praktiska testerna.
Först fick jag göra en fläta och samtidigt dra ut några slingor och ja, det var ju simpelt. CHECK!
Sedan skulle jag göra en permanentrullning (!?!!!) och hon visade hur man gjorde och sedan skulle jag göra precis likdant, hon sa innan "det är många som har problem med detta så ta det bara lugnt" och jag gjorde ja som hon och det gick ju hur bra som helst det =P Inga problem ;) haha gissar at jag hade riktigt tur.. CHECK!
Sedan var det dags för tredje "testet", att klippa!! var faktiskt lite knixigt, men gick bra det med^^ CHECK!
Sen ksulle jag dela upp 7 stycken hårtester i olka färger i "varma" och "kalla" och där hade jag ETT fel. Så fick CHECK! Där med.

Hon tyckte att jag hade klarart allt hur bra som helst och såg framemot att jag skulle börja i januari.
WIIIIE! Vad skoj!! =D Ska bara kraffsa ihop 105.000kr först..

När jag kom hem iigen så var det snabba tag för att inhandla lite grejer inför picknickmiddag med Jonas, Albin och Eve på Eve's båt =) Så vi åkte ut i Älven och åt middag =) SUPERMYSIGT var det,  jävligt bra idé, testa det! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback