Italien dag 1 - Venedig

Vaknade nu av satans ont i ryggen, ingen skön säng med andra ord..
Men vad gör det då jag får vakna upp i vackra Venedig?!

Gårdagen spenderades på mat och sightseeing på egen hand. Fantastiskt fin stad!! Haha jag hade ingen aning om att Venedig var en ö?
Från flygplatsen fick vi ta en 50 minuters båttur för att komma till Venedig. Men först klädbyte, jeans och t-shirt går fet bort!! Höll på att smälta bort..
Det var bra med denna båttur för då fick man se Venedig utifrån också, se alla kanaler gå igenom husen, riktigt häftigt att det verkligen är så! Staden är alltså byggd på pålar och sjunker faktiskt för varje dag som går!! 23 cm under 1900-talet!! Läskigt, tur jag varit här innan Venedig är ett minne blott.. Haha nåväl, SÅ fort går det trots allt inte!

Vi fick en solig dag med några moln runtom, men inget som störde solen från att skina på oss minsan!
Det sjuka! Då vi hoppade av båtarna så stöter jag på ett par från Sollefteå!! Haha handlade av mig i helgen inför något bröllop så det här var väl bröllopsresan då. Var tvungen att hejja och lika paff blev de ^^

Det första vi gör är att slå oss ner för att äta glass. Tar första stora torget och beställer lite glass och öl, 7 pers.Då vi får notan, 160 euro !!!! För 6 glasskulor, 3 öl och en toast! HAHAHAHA höll på dö, klart de tar fantasi priser då det finns så korkade som oss som inte frågar priserna ^^ men glassen var god, sinnessjukt god! Haha så då vet vi det, fråga efter priser om de inte står i menyn! ;)

Resten av dagen flanerade vi runt, bor mitt i gamla stan så det är ju fantastiskt fint överallt! Smala mysiga gränder och små broar över kanalerna där gondolerna åker, så mysigt!!! Kanske blir en gondoltur idag, känner inte att jag behöver men Wille lär nog gilla det så då är jag på :)

Druckit gott vin och ätit fantastiskt goda ostar också! Dom kan det där, uppenbarligen!

Rätt trött efter dag ett som ni kan förstå! Men nu är det dag två så får vi se vad vi hittar på! Sista natten i Venedig sedan åker vi till Milano!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback