Italien dag 2 - Venedig

Vaknar nu och det är dags att packa ihop för att lämna Venedig. Idag far vi vidare mot Bologna!

Gårdagen var lika fantastiskt som första dagen, minus trötthet så den var väl om möjligt ännu bättre då!

Vi började med en gondoltur, dock fanns det bara plats för 6 och vi var 7.. Så jag och Jonas hoppade över, tänkte att man ser ändå allt så himla bra från alla broar. Istället gick vi in i någon mysig gränd och tog oss ett glas vin och en ost bricka!! Alltså ostarna här är helt otroliga! I synnerhet gorgonzolan!! Och Parmesan!! Mer sånt helt klart..

Efteråt flanerade vi alla runt fina staden, ett tips är att helt klart försöka ta sig utanför turist stråken, bara att gå en gränd ifrån gör att man får gå själv och slippa trängas och det är faktiskt ÄNNU finare där!! Vi hittade ett otroligt mysigt lunchställe (som jag såklart inte har bild på) där vi tog oss varsin pizza till lunch. Första pizzan för min del och jag tog en med 4 ostar, mozzarella, gorgonzola, emmenthaler och parmesan + proscutto skinka, godast någonsin!!!

Nu måste jag packa, som sagt! I Bologna hoppas vi på Ferrari museum och att gå upp de nästan 500 smala trätrappstegen upp i lutande tornet Asinelli (wzzup med alla lutande torn i det här landet?!) för att se utsikten över Bologna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback