Italien dag 3 - Bologna

Gårdagen var mest en resdag. Typiskt att lämna vackra Venedig då man precis börjat lära sog staden!
Vi tog taxibåt till flygplatsen (hade inte sett en bil sedan vi kom till Venedig!) och där hyrde vi en bil som vi ska resa med här i Italien. En 9 sittsig Mercedes, Jonas nöjd iaf ;)
Riktigt tråkigt att sätta sig i en bil den varmaste dagen hittills.. Men det är bara att gilla läget!

Det var inge långt Venedig - Bologna. Vi stannade mitt i och skulle äta lunch. Det konstigaste jag sett, 9.90 euro och då fick man äta VAD man vill och hur mycket man vill? Haha jag klagar inte! Tog massa sushi (ja, jag åt sushi!) och det var fan i snudd med Lime om inte godare, yum!
Väl framme i Bologna åkte vi in till city och tog en glass och strosade runt. På riktigt, glassen är helt otrolig här!!

Sedan slog vi oss ned i en mysig gränd och jag tog ett fat med melon och proscutto samt ett glas rött till det, bästa avslutet!
Eller ja ärligt så tog jag och Jonas ett pass i gymmet nere, bättre än väntat helt klart!! Hade förväntat oss ett löpband och lite hantlar.

Idag ska vi turista i denna stad, stannar två nätter här i Bologna innan vi drar vidare till Florence.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback