Italien dag 4 - Bologna

Dag fyra spenderades i Bologna där vi först drog in till stan och gick upp ca 500 trappsteg i ett lutande torn, Asinelli. Ingen hiss, ingen nödutgång och gjord på 1200 talet.. Och lutande, som sagt!! Och min höjdskräck som har eskalerat något så fruktansvärt de senaste åren. Det var såklart min idé "Gud vad skoj!!" en fjärdedel upp börjar benen vika sig och jag får för mig att tornet svajjar -.- haha bra Sanne! Jag glömmer alltså bort att jag är höjdrädd?

Efter denna upplevelse drog vi en runda i stan och bara njöt. Sedan satte vi oss i bilen och åkte 4 mil för att se Lamorghinis museum. MEN såklart var JUST denna dag deras 50 års jubileum, EN JÄVLA DAG på 50år och vi träffar den? Haha.. Hursom så var det bara öppet för deras köpare (i guess) för vi blev då avvisade ^^
Det var bara att sätta sig i bilen och åka ett par mil till för att komma till Ferrari!
Riktigt fränt, och köra fick man göra med, om man betalade en slant, var så sugen!!! Får bannemig försöka göra det i Sverige någon gång!!
Dock var jag väldigt besviken för Lambo.. Tycker bättre om Lamborghini, så det var jävligt typiskt.. Fick iallafall se bra många på vägarna ^^

Checkade även av Risotto till middag, riktigt smarrigt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback