Italien dag 5 - Florens

Upp tidig imorse för att käka frukost och dra vidare. Florens var nästa stopp, inte alls speciellt lång resa, framme på 2 timmar typ. Skönt! Och så vackert att åka genom Toscana!!! Här skulle man haft hus ;)

Denna staden är fantastiskt mysig! Typiskt att vi bara har ett dygn här, blir helt klart en weekend en annan gång!
Vädret har varit underbart med så det har väl gjort sitt ^^ gårdagen var tyvärr grå..
Vi bor mitt i smeten så det är nära till allt att se och shoppa, förvånandsvärt bra shopping här! Dock inte shoppat något, men en weekend skulle göra sitt ;)
Åt en supergod tortelini till lunch med massor av parmesan samt ett glas rött. Sedan drog vi och såg Domen, riktigt mäktig byggnad, kyrkor och katedraler brukar inte impa på mig, men denna fick jag allt vika mig för!
Dock fick inte jag komma in för jag hade för korta shorts.. Aja, glass får man iallafall äta med mina shorts! Så det gjorde jag istället ;) pappa och Jonas fick inte heller för de hade shorts så jag var ju inte ensam :P dock fick Wille trots shorts, förstår inte riktigt logiken..

Efter denna syn gick vi till ett Leonaro Da Vinci museum, de hade byggt efter hans ritningar, häftigt att se. Att han var så före sin tid. Det var ju trots allt på 1500-talet!

Sedan snubblade vi faktiskt in på ett Gucci museum! Så häftigt att se alla gamla väskor/skor/eveningwear!! Dock fick man inte ta bilder där inne..

Man kan strosa hur länge som helst här! Så himla vacker stad!!
Jag och Jonas avslutade på bästa möjliga sätt. Han och jag på en uteservering. Gatumusikant som spelar hallelujah/your song/mad world/gudfadern. Solen skiner och vi tar oss varsitt glas rött och ost & skink plankor, bästa kvällen! Bara mysa :)

Imorgon drar vi vidare till Milano. Har letat biljetter till San Siro, Milan-Roma. Verkar dock helt jävla omöjligt!!! Hoppas innerligt, vill verkligen se en match på San Siro då jag liks är här!!!! Men har jag inte lyckats hittills..

Jaja! Hörs imorgon ;)


Kommentarer
Postat av: Anna

gud vad mysigt ni ser ut att ha det! :') <3

2013-05-12 @ 19:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback