Italien dag 6 - Milano

Dagen i Milano började med att jag och Jonas drog till San Siro med bussen för att få tag på biljetter till Milan - Roma, och vi fick tag i två!! YEEEY!! Och riktigt sköna platser med :)
Efter det kände jag världens lugn (med tanke på att jag kämpat med detta i flera dagar nu..) och rätt klar med Milano, haha! Resten är bara + liksom ^^

Vi tog en pizza och mötte sedan upp resten av gänget vid Domen för att bestiga. Uppe på toppen var utsikten, som väntat, helt otrolig!

Vi tog sedan en liten sväng bland de lyxiga butikerna i den häftiga "ute gallerian" och till Jonas lycka fann vi även en Mercedes Benz butik där inne! Haha..

Klockan sprang iväg och det var dags för oss två att ta oss tillbaka till hotellet, duscha och sedan ta sig ut till San Siro.
Då vi gick upp för trappen och hela arenan uppenbarar sig, sjukt mäktig känsla!! Höra Milan-klacken sjunga sina pepp sånger.. Riktigt häftig känsla!!!
Att vi också satt bredvid världens mest fotbollsintresserade italienare !! Haha.. Han hade minsan något att säga om VARJE situation, haha.. Ställde sig up varannan minut och gestikulera och skrek "Bastardo!!" Haha.. Förstärkte nog upplevelsen lite ;)
Dock blev det en 0-0 match.. Men gör absolut Inge för var en mycket händelserik match ändå, 2 röda kort samt att de fick avbryta matchen för stackars Milan-spelaren Balotelli råkade ut för rasistiska "ap-ljud" från Roma supportrarna.. Idioter..
Har ett nytt favvo lag nu då, samt spelare! AC Milan och El Shaarawy ;)

Nu vill jag se en PL och La Liga match med ju!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback