Italien dag 8 - Rom

Lämna denna underbara vy kändes ju sådär! Men Rom är inte illa det heller!
Bor på ett superfräsch rum mitt i smeten. Kom fram rätt sent så blev en god lunch/middag med proscutto e melone till förrätt och en Carbonara till varmrätt.
Efter det så drog vi en prommis för att utforska lite. Vatikanen kör vi imorgon!

Riktigt häftigt att se alla dessa gamla ruiner från långt före Kristus!! Hur är det möjligt liksom? På den tiden, utan dagens teknik..
Colosseum var som väntat otroligt att se.. Dock stängt!! Så alternativet kör vi det också imorgon MEN kön lär vara utöver mitt tålamod :P men känner att det är tillräckligt att se utvändigt bara det att det finns catacomber i källaren som hade varit något. Får se hur mycket tid vi har imorgon helt enkelt.
Efter colosseum så började det mörkna. Jag och hjärtat tog en SKINK och ost bricka och varsitt glas rött, ett om dagen enligt planen ;)
Nu ligger vi i sängen och känner värken brusa genom fötterna, galet mycket promenad denna resa! Det är bra! Och inga skavsår ÄN, fick lite ont ikväll så får se..

Bara en dag kvar nu!! :O Känner inte att jag behöver lämna detta land än faktiskt.. På återseende helt klart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback