Italien dag 9 - Rom

Sista dagen här i Italien började med att besöka Vatikanstaten, och GIVETVIS var kyrkan stängd just idag pga något pilgrims tjoffs så kom inte upp på höjden och fick se utsikten.. Det vi ville mest.. Lite som kompensation fick vi iallafall SE självaste Påven!! På håll, givetvis, folk var helt tokiga och trängdes..

Sedan drog jag och Jonas till "änglarnas slott" för att resten av gänget skulle till Colosseum igen. Där fick vi lite utsikt över Rom, så nöjd blev jag allt iallafall! Sedan drog vi på första shoppingrundan! Första pengen spenderat på annat än mat och boende. Var på MAC och fixade mig en palett till ögonskuggor och en palett till blush som ska fyllas. Köpte även lite andra grejer men allt det visar jag i ett enskilt inlägg då jag kommer hem!
Överlycklig att jag hittade denna MAC butik eftersom de hade PRO sortimentet = paletterna. Går ej att få tag i Sverige, varken i butik eller på svensk hemsida. Möjligtvis tradera, men föredrar att veta vad jag köper.
Till lunch blev det italiensk lasagne, super smarrigt! Proscutto e melone till förrätt såklart ;)

Drog förbi spanska trappan samt trevi fontänen, häftigt! Dock var spanska trappan lite av en besvikelse, vad är grejen?
Det var jag, Jonas, Pappa och Wille som var ute på en kvällsprommis och skulle gå till en butik och köpa vin att ta med.
Tänkte slå till på Amarone för en gång skull så blev två stycken olika, spännande att smaka sen!! Dock får jag vänta till något speciellt tillfälle, mest troligt, för den pengen.. Dyraste Amaronen gick på 430 euro!!!!! HAHAH vah?! 4000kr? Måste var god alltså.. Blev dock inte den utan den näst dyraste, hoppas den smakar med!
Efter att vi handlat för ca 2000kr hos dessa så blev killen i kassan såklart tjenis med Jonas och började snacka deras passion för whisky, och fram drar han denna flaska från 1974!! Alltså helt galet, vad händer tänkte jag och Jonke ^^ måste vara kultstämplad, tametusan..

Det fick avsluta denna fantastiska resa!!
Detta land är helt otroligt!
Kommer antagligen sakna maten mest ^^
Imorgon dra vi hem igen, puss på det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback